Special Butikken Silkeborg

Fysisk forretning med fornyet digital synlighed

Specialbutikken sælger værktøj, maskiner og arbejdstøj til både professionelle og private gør-det-selv kunder. De havde et ønske om at satse mere på digital handel og havde derfor brug for en webshop. Samtidig ønskede de at frigøre mere tid i hverdagen til kerneopgaver ved at automatisere arbejdsgange i videst muligt omfang. Derudover var det et vigtigt mål at øge synlighed og salg online.

Udfordringen

SB Silkeborg har i mange år drevet en fysisk butik med et bredt sortiment af værktøj og udstyr til både professionelle og private udelukkende gennem den fysiske butik.
SB Silkeborg ønskede at øge salget og nå ud til flere kunder ved at etablere en webshop og satse mere på digital markedsføring. Deres hidtidige setup understøttede ikke online salg, og da de havde begrænset erfaring med digital markedsføring, var ekstern hjælp nødvendigt.

Processen

Vi indledte projektet med at afholde en workshop, hvor vi sammen med SB Silkeborg kortlagde deres behov og ønsker til en webshopløsning og markedsføring. Her blev alt fra design og funktioner til USP’er og leveringsmuligheder drøftet helt ned i detaljen.
Derefter kunne vi gå i gang med at designe og udvikle en komplet webshopløsning, som er integreret med et nyt ERP-system, Business Central. Løsningen muliggør online salg af hele deres sortiment og en problemfri proces omkring ordrer, betalinger, lager, forsendelser mv. da alt samles og håndteres ét sted.
Sideløbende arbejdede vi på en markedsføringsplan med fokus på at øge synligheden online via Google Ads, Facebook og SEO. Målet var at tiltrække flere besøgende til både hjemmeside og fysisk butik.

Løsningen

Med den nye løsning står SB Silkeborg nu med en fleksibel og skalerbar webshop, der er fuldt integreret med deres ERP-system, så kunderne har adgang til det samme store udvalg af produkter, som man finder i den fysiske butik. På den måde er al data nu samlet ét sted, og alt hvad der vedligeholdes og opdateres i ERP-systemet, kommer automatisk med over i webshoppen. Det gør hverdagen meget lettere for SB Silkeborg ift. arbejdsgange, indtastninger, administration mm.
Samtidig skal implementeringen af en omfattende markedsføringsplan styrke deres online tilstedeværelse gennem Google Ads, Facebook og SEO. Denne plan vil blive tilpasset og målrettet løbende med opfølgning og efterfølgende rapportering.
Projektteam

Mød resten af Attityde

Digital Kollega

Vi kender dine konkurrenters budget

Vi ved hvad dine konkurrenter investerer i deres marketing. Skal vi give dig indsigt i dine konkurrenter, og fortælle dig dit uforløste vækst potentiale?

Få afdækket din konkurrent

Marketing budget
11.000DKK

+4.000

5.500DKK

-4.000